LINCOLN, נב (AP) – מחוקקים בנברסקה בוחנים הצעת חוק שתאפשר למורים ולצוות בית הספר לרסן פיזית תלמידים מפריעים ולהוציא אותם מכיתות מבלי לחשוש ממשמעת, אפילו כשהמבקרים טוענים כי נעשה שימוש בלתי פרופורציונלי בריסון פיזי נגד מיעוט תלמידים נכים.
סנטור המדינה דייב מורמן, שהציג את הצעת החוק, אמר ביום שלישי לוועדת החינוך של בית המחוקקים של נברסקה כי הצעת החוק נחוצה כדי להגן על מורים ותלמידים, וסיפר דיווחים חדשותיים על התנהגות אלימה של תלמידים בגילאי יסודי בכמה מקרים ברחבי המדינה.
“חברים, אנחנו חייבים לעשות משהו כאן,” אמר מורמן. “המעשים האלה הותירו כמה מורים בטראומה ומחפשים קו עבודה חדש”.
הפעולה מגיעה כאשר הוויכוח הלאומי על סטודנטים סוררים וכיצד לטפל בהם התגבר בחודשים האחרונים. בארקנסו, המושל חתם זה עתה על הצעת חוק שהרחיבה את חוק האיפוק הקיים שלו כדי להוסיף כי – בנוסף למורים – צוות בית ספר אחר יכול גם לרסן תלמידים במקרים מסוימים. חלק מהמדינות עדיין מתירות ענישה גופנית, ובמיזורי, מחוז בית ספר באזור הדרום-מערבי של המדינה החזיר בשנה שעברה להכות תלמידים כסוג של משמעת, כל עוד הוריהם הסכימו לכך.
אבל מדינות אחרות – כולל קליפורניה, טקסס, איידהו וניו יורק – הציגו השנה הצעות חוק שיציבו מגבלות על ריסון וסגירת סטודנטים.
בעוד שהצעת החוק של נברסקה אוסרת במפורש על שימוש במגע פיזי כדי לגרום לכאב או כעונש על התנהגותו של תלמיד, תומכי חירויות האזרח מתנגדים למדיניות, בעיקר מתוך חשש שהיא תגרום לסטודנטים שחורים ואינדיאנים ולבעלי מוגבלויות להיות גבוהים יותר. הוצא מכיתות.
זה כולל את רוז גודינז, עורכת דין מהאיחוד האמריקאי לחירויות האזרח של נברסקה, שאמרה שהתשובה לסטודנטים מפריעים היא “יותר מימון, משאבים והכשרה” למורים.
“זה מייאש לראות את הסנאטורים של המדינה מבצעים ריצה נוספת בהעברת הצעת החוק המוטעית הזו שעלולה לסכן את רווחת הילדים והזדמנויות חינוכיות”, אמר גודינז. “נתנגד להצעת החוק הזו בכל שלב ונפעל לצד הורים, אפוטרופוסים ומורים להגן על זכויות התלמידים”.
אבל הצעד – שהמחוקקים ניסו להעביר במשך כמה שנים – זוכה לתמיכת איגוד המורים הגדול במדינה. איסאו מטס, המייצגת את איגוד החינוך של מדינת נברסקה, אמרה שהיא עצמה התערבה פיזית במאבק בין תלמידים כשהייתה מורה בלינקולן, בידיעה שהיא יכולה להתמודד עם משמעת על כך. היא אמנם לא עמדה בפני כל תגמול על כך, אבל היא יודעת על מורים שפוטרו בגלל פירוק מריבות, אמרה.
הסתדרות המורים ציינה כי הצעת החוק של נברסקה מקצה כספי הגרלה כדי לספק הכשרה למודעות התנהגות ולהתערבות, כולל למידה כיצד לזהות טראומה ולעסוק בהתערבות מילולית וטכניקות הסלמה. זה גם ידרוש דוחות שנתיים על השימוש של צוות בית הספר בהתערבות פיזית עם תלמידים.
“האלימות בבתי ספר נמצאת במגמת עלייה ברחבי המדינה. לתלמידים אין את היכולת להתמודד או להרגיע את עצמם כאשר הם מופעלים. למחנכים אין את הכלים לעזור לתמוך בתלמידיהם ולהבטיח את הבטיחות בכיתה”, אמר מטס. “הצעת החוק הזו עוסקת בהגנה על התלמידים. אני אהיה בוטה איתך סנאטורים; אני יכול לחטוף אגרוף. אני לא חושש לביטחוני. אני חושש לתלמידים שלי”.
מטיס ואדם אחד נוסף העידו בתמיכה בהצעת החוק, אך הצעד גרר התנגדות של יותר מתריסר אחרים, כולל מחוז בית הספר הציבורי של אומהה ומועצת מנהלי בתי הספר של נברסקה.
Dunixi Guereca, מנכ”ל קבוצת ההסברה של בתי ספר ציבוריים בנברסקה, Stand For Schools, הסכים עם מתנגדים אחרים שהצעת החוק מנוסחת כל כך מעורפלת כדי להגן על מורים שמונעים פיזית את התלמידים מאחריות משפטית. הצעת החוק אינה מגדירה את המונחים “התערבות פיזית” או השימוש ה”סביר” בה, לדבריו, ולא ברור אם הצעת החוק תגן על מורה שמתערב פיזית במאבק בין שני תלמידים לאחר הלימודים.
“זה פשוט מיותר למנות את ההגנות האלה בחוק, ואנחנו חוששים שהצבת שפה זו בחוק תעודד את השימוש בהתערבות פיזית בבתי ספר בנברסקה”, אמר גרקה.
ועדת נברסקה תקבע במועד מאוחר יותר אם לקדם את הצעת החוק לבית המחוקקים המלא.