הפעם, שו אומר במסיבת עיתונאים ביום שלישי שנורפוק סאות’רן “תתמוך במאמצי חקיקה לשיפור הבטיחות של תעשיית רכבות המשא.” אך הוא אינו מתייחס למספר הוראות מפתח של חוק בטיחות הרכבות, כולל קנסות מוגדלים בגין הפרות בטיחות ו לקבוע רכבות הנושאות גז דליק כמסוכנות ביותר.
שו תומך בהוראות בחוק למסילות ברזל למימון הכשרה לצוותי חירום, סקירת תקנות לבדיקות טיפול ברכבת כל שלוש שנים והאצת ההפסקה של דגמי קרונות טנק ישנים יותר.
שו גם אומר שיש “תחומים שבהם אנו מאמינים שהקונגרס יכול ללכת רחוק יותר עם חקיקת בטיחות”, כולל תקנים מחמירים יותר לתכנון קרונות טנקים ומחקר על טכנולוגיה שתזהה בעיות עם קרונות רכבת.
איש לא נפצע מיד בירידה מהפסים ב-3 בפברואר במזרח פלסטין, אוהיו, אך פקידי מדינה ומקומיים החליטו לשחרר ולשרוף ויניל כלוריד רעיל מחמש מכוניות מכליות, מה שגרם לפינוי של מחצית מכ-5,000 התושבים. מראות של עשן מיתמר מעל הכפר, לצד דיווחים של תושבים כי הם עדיין סובלים ממחלות, הפנו את תשומת הלב ברמה גבוהה לבטיחות הרכבת ולאופן הובלת חומרים מסוכנים.
ועדת המסחר של הסנאט תשמע גם את יו”ר המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה ג’ניפר הומנדי, הארגון המייצג את מסילות הברזל, תושב מזרח פלסטין ומושל אוהיו מייק דה וויין, כמו גם שני הסנאטורים באוהיו הדוחפים את חוק בטיחות הרכבות – JD הרפובליקאי ואנס והדמוקרטי שרוד בראון.
שני הסנאטורים היו מבקרים גלויים של נורפולק סאות’רן. ואנס, שמחזיק במושב בוועדת המסחר של הסנאט, הפיץ מזכר לעמיתיו הרפובליקנים בפאנל השבוע כדי לדחוף אותם למקד את השימוע בתקנות הבטיחות החדשות, כולל תשאול את שו אם הוא תומך בקנסות מוגדלים על הפרות בטיחות .
בתזכיר, ואנס מציע ששוא יישאל האם יש להחמיר את העונשים “כאשר חברת רכבות מרעילה קהילה שלמה”.
בבית הנבחרים, הנציגים הרפובליקנים ביל ג’ונסון, שמחוזו כולל את מזרח פלסטין, ואמיליה סטרונג סייקס, דמוקרטית מאוהיו, הציגו גרסה נפרדת של הצעת חוק בטיחות מסילות ברזל.